torsdag 16. oktober 2008

Regnvær er utevær


Ruskevær om høsten blir gjerne mettede, sterke farger. Fint å kunne finne steder å jobbe både med farger, form og kontraster. Inni mellom prosjekter jeg holder på med, "løser jeg opp" på en slik dag som i dag, med litt slentring rundt i et område med en foss.




Fossen er en kjent turistattraksjon her jeg bor, Huldefossen. Den er stort sett alltid avfotografert i fint vær, gjerne med en skjønnhet i fremgrunnen. Har en ikke skjønnheten med seg, så går det alltids noen kuer og beiter like ved, og de får gjøre "stand in".
Har tenkt på å ta noen annerledes bilder av fossen og nå når det har regnet så mye, tok jeg turen. Det var enorme mengder vann i fossen og spruten stod godt over 50m utover sletta. Selv om jeg var godt kledd ble jeg våt til skinnet.



Det ble mange bilder som ikke ble brukbare, men også noen som overrasket. Som dette siste som jeg tenkte jeg skulle slette. Men det var dette skummet som fikk meg til å stoppe - jo det ser da ut som et lite falkehode...

Ingen kommentarer: