tirsdag 9. februar 2010

Månedsbilde - Januar

Har nå vært uten foto-pc'en min i lengre tid, dvs alt for lang tid :( Hovedkort og ram var ødelagt og nå venter og venter eg på "the return"....

Var ikke dette bilde jeg tenkte på som månedsbilde for januar, men det er et bilde jeg liker godt. Granmeis i motlys er ikke så sensasjonelt motivmessig, men det er slike ting som jeg ikke bryr meg det spor om. For meg er det en lykke å få være ute hver eneste dag og suge inn av alt liv rundt meg. Om det nå er en granmeis, havørn, oter, hjort, et bekkeklunk, et snøfnugg eller et vårkåt fossefall! Jeg er uansett Takknemlig!

Og så er det tatt de første dagene i februar, men dere får bære over med meg :-D

Nikon D700, 500 mm f/4, tc 17e, 850 mm, f/8, 1/4000 sek, monopod

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken vacker bild, tog en sek eller två innan jag såg vad det var, läckert som bara den

/Mona

christer sa...

Underbar och annorlunda fågelbild. Härlig komposition och ett underbart ljus. Gillar hur fågeln sitter där tryggt och stolt i solen och kanske njuter en smula.
Sköna bilder du updaterat din hemsida med också...
Oj blir nästan lite splittrad vart jag skall titta och lämna en kommentar men ett härligt I-lands problem som jag gärna tar :D

Mvh Christer

Anonym sa...

Ja, det är en underbar bild och visst är naturen härlig. -Hoppas din dator funkar bra snart!...
Morgan

Ingebjørg Fyrileiv Guldvik sa...

Dette var snasent! Bildet gir en viss vårfølelse, og det er jo bestandig deilig. Spennende og artig.

Hilsen Ingebjørg

ÅsaV sa...

Helt fantastisk bild! Och vilket underbart ljus! Det här blev en favoritbild för mig. Först såg jag bara ljuset och reflexerna innan konturen av fågeln tonade fram.

Lycka till med datorproblemen, sådant blir man ju galen på!

Anonym sa...

Mycket bra det här, verkligen läcker bild :-)

/PJ

Geir Ole sa...

Takk for tilbakemeldingene alle sammen :) Veldig hyggelig!!

Desverre er ikke foto-pc'en fungerende ennå og det ser ut som de som har "reparert" den har klart å slette en del bildefiler - helt usystematisk :( Selv om jeg har back-up så er det trasigt!