mandag 25. januar 2010

Trist dag

Tok lisjepia i bæremeisa og begge bikkjene med og tok meg en runde i skogen. Når en har litt ting og tang på gang i skog og mark må en holde øye med det.

Turen gikk opp til drikke- og badeplassen og etter hvert som jeg nermet meg, ble jeg mer og mer skeptisk. Det var nemlig spor etter traktor med tømmer som gikk i samme retning. Så viser det seg at innleid skogsarbeidere med dertil redskap har mer eller mindre ødelagt plassen min. Og det enda plassen er avtalt med grunneier.

Ble virkelig ille til mote og nå må jeg bare vente til våren kommer og se om plassen kan brukes eller om jeg må finne ny plass. Det er ikke lett å finne en egnet plass heller - krever mye research, mye som skal stemme.

11 kommentarer:

Lars Andreas Dybvik sa...

Fint bilde du viser her! Synd med plassen din, skjønner deg godt.

Ord og bilder sa...

Flott badebilde av bokfinken.

Det er trist når en opplever at plasser en er glad i blir ødelagt. Har selv en privat plass både til båt, bading, grilling osv. En legger jo ned en del jobb for trivselen... Håper det lar seg rette på!

monika

Fotojakt sa...

Uff og uff....så leit! Føler med deg!
Nydelig bilde forresten!

Mvh Linda

Jan-Eilert Pedersen sa...

Nydelig pipip- foto. Trist når arbeid går i vasken. Hadde vært morsomt å lært mer om hva du mener at det er vanskelig å finne en slik plass og hvordan du gjør praktisk....

Jan-Eilert

Anneli sa...

Vilken fantastisk bild! Det är ju så jag längtar efter ett bad så jag kan få skaka håret sådär! ;O)) Underbara färger och en jättesöt fågel! Superfint fångat!

Ronny Solheim sa...

Sånt er soo kjedelig!!!
E ikkje lett og finne gode plassar. Fantastisk bilde foresten!!

Mats Andersson sa...

Mycket läckert.
- såg även ditt inlägg i Natur&Foto. Bra skrivet. Och tidningen är riktigt bra!!!

/Mats

Anonym sa...

Mycket fin bild på den badande fågeln, jag hoppas att du hittar en ny fin plats men som sagt det är mycket som ska stämma.
Morgan

Niklas sa...

Otroligt läcker bild!
Rika färger och ett ordenligt drag och rörelse. Vattenduschen är ett extra plus. Många fina bilder och läsvärda inlägg på denna blogg. Den ska följas!

/Niklas

Anonym sa...

Härligt grön bild det här, underbart med fågeln allt stänkande vatten och de mustiga färgerna :-)

/PJ

Luzia sa...

Perfect!